A sztornó így működik a Micra, Montel, LCR Laurel Sento és Sento Light pénztárgépeken.
Sztornóra van szükség ha elütés történik vagy a vásárló a nyugta kiadása után meggondolja magát, nem fizet lehetőség van nyugták utólagos sztornózására és az így készült jegyzőkönyv, bizonylat nyomtatására.
A bizonylat készítéséhez, lépjen be a visszavét menübe az “F”+”7 visszavét”gombok kombinációval majd válassza a le/fel nyilak segítségével a 3 SZTORNÓ opciót. (vagy 2 VISSZÁRU a visszáru bizonylat rögzítése is hasonlóan történik, más az “ok” (indok) felsorolás, illetve a végén lehet választani minden tételt vagy csak egyet akarunk visszavenni)
Megjegyzés: A stornó okát a bizonylat rögzítése előtt ki kell választani. A választható indokok:
- ügyfél elállása
- téves bevitel
- téves fizetőeszköz bevitel
- készlet hiány (az értékesítendő termék nincs készleten)
- téves bizonylattípus kibocsátása
- sikertelen fizetőeszköz használat
- téves ügyfél adat vagy hibás bevitel
- próbavásárlás
- egyéb
A sztornó bizonylat tételsor érték és összesítő adatai meg kell, hogy egyezzenek az eredeti értékesítési bizonylat (nyugta) tételsor érték és összesítő adataival úgy, hogy a mennyiség adat és a tételsor érték előjele megváltozik. A tételek sztornó bizonylatra történő helyes rögzítése minden esetben a pénztáros feladata és felelőssége.
A hibás, nyugta legyen meg, mert kellenek a művelethez a rajta lévő adatok és utána össze kell tűzni a hibás és sztornó blokkot, majd adjuk át a könyvelőnknek. A napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe amiből „vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget.

Hagyj üzenetet
You must be logged in to post a comment.