A sztornó így működik a Micra, Montel, LCR Laurel Sento és Sento Light pénztárgépeken.

Sztornóra van szükség ha elütés történik vagy a vásárló a nyugta kiadása után meggondolja magát, nem fizet lehetőség van nyugták utólagos sztornózására és az így készült jegyzőkönyv, bizonylat nyomtatására.

A bizonylat készítéséhez, lépjen be a visszavét menübe az “F”+”7 visszavét”gombok kombinációval majd válassza a le/fel nyilak segítségével a 3 SZTORNÓ opciót. (vagy 2 VISSZÁRU a visszáru bizonylat rögzítése is hasonlóan történik, más az “ok” (indok) felsorolás, illetve a végén lehet választani minden tételt vagy csak egyet akarunk visszavenni)
Megjegyzés: A stornó okát a bizonylat rögzítése előtt ki kell választani. A választható indokok:

  1. ügyfél elállása
  2. téves bevitel
  3. téves fizetőeszköz bevitel
  4. készlet hiány (az értékesítendő termék nincs készleten)
  5. téves bizonylattípus kibocsátása
  6. sikertelen fizetőeszköz használat
  7. téves ügyfél adat vagy hibás bevitel
  8. próbavásárlás
  9. egyéb

A sztornó bizonylat tételsor érték és összesítő adatai meg kell, hogy egyezzenek az eredeti értékesítési bizonylat (nyugta) tételsor érték és összesítő adataival úgy, hogy a mennyiség adat és a tételsor érték előjele megváltozik. A tételek sztornó bizonylatra történő helyes rögzítése minden esetben a pénztáros feladata és felelőssége.

A hibás, nyugta legyen meg, mert kellenek a művelethez a rajta lévő adatok és utána össze kell tűzni a hibás és sztornó blokkot, majd adjuk át a könyvelőnknek. A napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe amiből “vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget.

Sento-sztorno-visszaru-bizonylat-keszites
Sento pénztárgép utólagos sztornó bizonylat készítés-kivonat a pénztárgép kezelési utasításából