A sztornó így működik a Micra, Montel, LCR Laurel Sento és Sento Light pénztárgépeken.

Sztornóra van szükség ha elütés történik vagy a vásárló a nyugta kiadása után meggondolja magát és nem fizet. Lehetőség van nyugták utólagos sztornózására és a pénztárgéppel készült jegyzőkönyv-bizonylat nyomtatására.

Ha sztornózás közben listából kell kiválasztani értéket akkor a sárga szinű le/fel gombokkal lépdelhetünk, a kiválasztott érték elfogadás-rögzítése a zöld OK gombbal történik illetve ha adatot viszünk be a végén OK gombbal rögzítjük. (név, irányítószám, város…)

A bizonylat készítéséhez, lépjen be a visszavét menübe az “F”+”7″ visszavét gombok kombinációval majd válassza a le/fel nyilak segítségével a 3 SZTORNÓ opciót. (vagy 2 VISSZÁRU a visszáru bizonylat rögzítése is hasonlóan történik, más az “ok” (indok) felsorolás, illetve a végén lehet választani minden tételt vagy csak egyet akarunk visszavenni) A zöld színű OK gombbal választhatunk és léphetünk a következő lépéshez.
A stornó okát a bizonylat rögzítése előtt ki kell választani. A választható indokok:

  1. ügyfél elállása
  2. téves bevitel
  3. téves fizetőeszköz bevitel
  4. készlet hiány (az értékesítendő termék nincs készleten)
  5. téves bizonylattípus kibocsátása
  6. sikertelen fizetőeszköz használat
  7. téves ügyfél adat vagy hibás bevitel
  8. próbavásárlás
  9. egyéb

A sztornó okának kiválasztását a sárga színű le/fel gombokkal végezzük és zöld OK-val rögzítjük.

Bekéri az ügyfél adatait, akinél a sztórnózandó eredeti nyugta készült. (lásd a lenti táblázat) Minden adatfajta megadása után nyomj zöld OK-t! Ne adj meg hamis adatokat, a folyamat végén egy jegyzőkönyv készül.

A sztornó bizonylat tételsor érték és összesítő adatai megegyezzenek az eredeti értékesítési bizonylat (nyugta) tételsor érték és összesítő adataival úgy, hogy a mennyiség adat és a tételsor érték előjele megváltozik. A tételek sztornó bizonylatra történő helyes rögzítése minden esetben a pénztáros feladata és felelőssége.

A hibás, nyugta legyen meg, mert kellenek a művelethez a rajta lévő adatok és utána össze kell tűzni a hibás és sztornó blokkot, majd adjuk át a könyvelőnknek.

A napi forgalomból, napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget, a fizető eszközök pontos összegének kezelését oldjuk így meg, illetve így jelezve lesz , hogy az eredeti nyugta sztornózva lett. A pénztárgép tényleges forgalmi adataiba nem tartozik bele. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el napi zárás után, egy un. új adóügyi napon legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe amiből „vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget. Ez azért fontos mert hiába tudjuk, hogy az egymillió forintos hamburger ár hibásan lett beütve és természetesen nem vettük el ezt az összeget , csak a helyes 1000.-Ft-ot, a pénztárgép úgy kezeli mintha kasszafiókba került volna a hibás összeg és most fizetjük vissza. Apropó, amikor rájövünk a hibára a helyes összeget üssük be a pénztárgépbe, mert sztornózva a teljes hibás összeg lesz. vagy azonnal vagy később. A napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe, amiből „vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget.

Sento-sztorno-visszaru-bizonylat-keszites
Sento pénztárgép utólagos sztornó bizonylat készítés-kivonat a pénztárgép kezelési utasításából