NTAK adatküldés Stájerfood éttermi szoftverrel

A Stájerfood éttermi rendszer amellet, hogy elvégzi a kötelező NTAK adatszolgáltatást, biztosít egy felhasználói szempontól jól átlátható eladási felületet, elérhetővé, személyre szabhatóvá teszi a rendelések felvételét és a forgalmad követését.

kártyás fizetés hiba nélkül, egyszerűen, gyorsan

kapcsolódás Nyugtaadási kötelezetség miatt

Egyszerű és megfizethető

10-colos-terminalgep

Sokrétű lehetőség

Célszerűség érdekében

A program telepíthető windows applikációval, böngészőből is fut tehát windows, MAC PC-n, notebookon is fut, de van android applikációja is a Pay árúházból. Telepíthető többfél bankkártya terminálra pl.Soltpay Pax A920 Pro

A program telepíthető windows applikációval, böngészőből is fut tehát windows, MAC PC-n, notebookon is fut, de van android applikációja is a Pay árúházból. Telepíthető többfél bankkártya terminálra pl.Soltpay Pax A920 Pro

Stajerfood+A920Pro terminál távoli kapcsolat

A bankkártya terminálra vezeték nélkül átküldi a fizetési adatokat , majd a terminál visszajelez a sikeres fizetésről !

Hogy egyszerű legyen

NTAK kategória alapú értékesítés

Egyszerű, előre beállított az NTAK által meghatározott kategóriákba rögzítheted a nyugta adatait. Konkrét megnevezéseket vagy gyüjtő neveket is használhatsz

Eladás egyszerűen és gyorsan

A vállalkozásod most indul csak be igazán!

Egy hónapon keresztül tesztelheted a Stájerfood éttermi szoftverét. A megrendelés után a teszt fiókba feltöltött adataid nem vesznek el.

Próbáld ki

Miért ne mérnénk?

Az éttermi szoftver összeköthető egyszerre akár több digitális bolti mérleggel. Hihetetlenűl leegyszerűsíti a kimérős termékek értékesítését.

Mérlegeld a lehetőséget (is)

Interaktív asztaltérkép

Rendezd át az éttermed néhány másodperc alatt. Csak az ujjaidat használva. Nevezd el szabadon az asztalokat.

Pincér navigáció

Pénztárgép kapcsolat

Rendszerünket  pénztárgép tipustól függően össze lehet kötni a pénztárgéppel kábellel, Bluetooth-szal, vagy egy QR-kód olvasóval is.

Hogy nyugta legyen a NAV-tol

NTAK regisztráció menete NTAK adatszolgáltatásra kötelezetteknek

2021 november 1-től a vendéglátóhelyek számára is kötelező (ez korábban csak szálláshely szolgáltatókra vonatkozott) Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerbe való regisztráció. Az adatszolgáltatás célja az ágazat gazdaságának tovább fehérítése mellett, hogy a gyűjtött adatok által mérhető legyen a települések és térségek turisztikai teljesítménye. A vendéglátók is hozzáférhetnek majd az így kapott adatokhoz. Hivatalos információk: https://info.ntak.hu/vendeglatas

NTAK rendszer regisztrációra és adatszolgáltatásra köteles vendéglátóhelyek

Adatszolgáltatásra azok a vendéglátóhelyek kötelesek, akiknek a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet alapján online pénztárgépet kell üzemeltetniük vállalkozásuk kifizetéseinek fogadásához. Ennek megfelelően az adatszolgáltatási kötelezettség a következő vendéglátóhely típusoknál áll fenn:

  • étterem, TEÁOR’08: 5610 Éttermi, mozgó vendéglátás
  • büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás
  • cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás
  • italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás
  • zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás
  • gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás

Az NTAK adatszolgáltatási kötelezettség alól mentesülnek:

  • mozgó vendéglátóhely besorolású üzletek
  • közétkeztetést és munkahelyi étkeztetést végző vendéglátóhelyek
  • rendezvényi étkeztetéssel foglalkozó cégek

Az NTAK felületére való regisztráció célja

Az adatgyűjtés célja, hogy a kapott adatok segítségével a különböző ágazatok akár területi bontásban is kiértékelhetőek legyenek, ezért kiemelten fontos, hogy:

  • csak hitelesített, azonosított felhasználók tudják használni a rendszert
  • a rendszerben rögzítésre került szálláshelyszolgáltatók nevében csak arra jogosult felhasználók járhassanak el Ezeket a rendszer vonatkozó közhiteles nyilvántartásokban lévő, automatikus adatellenőrzések segítségével valósítja meg.

Fiók létrehozása, ügyfélkapu regisztráció

Első lépésként szükség lesz aktív ügyfélkapus felhasználói fiókra. Amennyiben még nem rendelkezel ilyennel, a regisztrációra személyesen (a kormányablakban, főbb NAV ügyfélszolgálatokon, okmányirodában) vagy online (amennyiben van elektronikus személyazonosító igazolványod) van lehetőséged. Az NTAK regisztráció a https://ntak.hu weboldalon lehetséges, a belépés az ügyfélkapun keresztül történik. Létre kell hozni a felhasználói fiókot, majd első belépést követően meg kell erősíteni az email címet. Az NTAK bejelentés oldalán kell bejelenteni a vendéglátó üzletet üzemeltetőknek a tevékenység megkezdését. Szolgáltatók és Szolgáltatási helyek regisztrációja Szolgáltatók és Szolgáltatási helyek regisztrációja menüponton indítható el a szolgáltató regisztrációja és itt jelennek meg az előzőleg regisztrált szolgáltatók és szolgáltatási helyek is.

NTAK regisztráció lépései:

  • szolgáltató regisztráció
  • szolgáltatási hely regisztráció
  • ágazati adatok rögzítése
    • szálláshely
    • vendéglátás
    • attrakció

1. szolgáltató regisztráció

A szolgáltató regisztrációja a „+ ÚJ SZOLGÁLTATÓ” gombra kattintva kezdeményezhető. A „Szolgáltató felvételének indítása” oldalon lehet kiválasztani a szervezetet amely nevében eljárni kívánsz és ehhez megfelelő jogosultsága is rendelkezel.

2. szolgáltatási hely regisztráció

A szolgáltatási helyet a már megadott szolgáltatóhoz, az „+ Új szolgáltatási hely felvétele” gombra kattintva tudsz rögzíteni. Ezt követően a rendszer átirányít az „Alapadatok” oldalra, ahol a következőket kell megadni:

  • Szolgáltatási hely neve – szálláshely, vendéglátó üzlet, attrakció elnevezése
  • Szolgáltatási hely székhely címe – abban az esetben kell megadni, ha eltér a szolgáltató székhely címétől. Ha a szolgáltatás típusából adódóan a szolgáltatás helyszíne változó, a szolgáltatási helyeket ennek a változásnak megfelelően az NTAK-ban módosítani kell, naprakészen tartva az adatokat
  • Szolgáltatási hely levelezési címe – szintén abban az esetben kell megadni, ha eltér a szolgáltató levelezési címétől
  • Kapcsolattartó adatok – ugyancsak eltérés esetén kell megadni

3. Ágazat választás

Az „Ágazatválasztás” oldalon a Szolgáltatási helyhez tartozó ágazatok kiválasztására van lehetőség. A három lehetséges ágazat közül legalább egyet ki kell választani, értelemszerűen a ránk vonatkozó összes ágazatot pipáljuk ki.

A „MENTÉS” gombra kattintva kerülnek elmentésre az adatok.

NTAK regisztráció igazolás

Az NTAK rendszere az ügyfélapus felhasználói fiókoddal van összeköttetésben, így az minden műveletről időbélyeggel ellátott visszaigazolást fog küldeni. Ezzel a későbbiekben igazolni is tudod a végrehajtott lépéseket, ha bármikor szükséged lenne rá.

Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítéséhez mindezen felül szükséged lesz arra alkalmas eszközökre és megfelelő software-es háttérre is. A CMO kínálatában több csomag közül is választhatsz, így biztosan nem okoz majd gondot az új jogszabályoknak való megfelelés.

Illesztettük az ePénztárgép programot több típusú pénztárgéphez és blokknyomtatóhoz is.

Az app-ban lezárt nyugta egyből kinyomtatásra kerül az adóügyi eszközön, a NAV előírásainak megfelelően és így eleget tesz az NTAK vendéglátás adatszolgáltatásnak. Bár így is két eszköz van, de csak az applikációban kell az eladott tételeket rögzíteni.