A sztornó így működik a Micra, Montel, LCR Laurel Sento és Sento Light pénztárgépeken.
Sztornóra van szükség ha elütés történik vagy a vásárló a nyugta kiadása után meggondolja magát és nem fizet. Lehetőség van nyugták utólagos sztornózására és a pénztárgéppel készült jegyzőkönyv-bizonylat nyomtatására.
Ha sztornózás közben listából kell kiválasztani értéket akkor a sárga szinű le/fel gombokkal lépdelhetünk, a kiválasztott érték elfogadás-rögzítése a zöld OK gombbal történik illetve ha adatot viszünk be a végén OK gombbal rögzítjük. (név, irányítószám, város…)
A bizonylat készítéséhez, lépjen be a visszavét menübe az “F”+”7″ visszavét gombok kombinációval majd válassza a le/fel nyilak segítségével a 3 SZTORNÓ opciót. (vagy 2 VISSZÁRU a visszáru bizonylat rögzítése is hasonlóan történik, más az “ok” (indok) felsorolás, illetve a végén lehet választani minden tételt vagy csak egyet akarunk visszavenni) A zöld színű OK gombbal választhatunk és léphetünk a következő lépéshez.
A stornó okát a bizonylat rögzítése előtt ki kell választani. A választható indokok:
- ügyfél elállása
- téves bevitel
- téves fizetőeszköz bevitel
- készlet hiány (az értékesítendő termék nincs készleten)
- téves bizonylattípus kibocsátása
- sikertelen fizetőeszköz használat
- téves ügyfél adat vagy hibás bevitel
- próbavásárlás
- egyéb
A sztornó okának kiválasztását a sárga színű le/fel gombokkal végezzük és zöld OK-val rögzítjük.
Bekéri az ügyfél adatait, akinél a sztórnózandó eredeti nyugta készült. (lásd a lenti táblázat) Minden adatfajta megadása után nyomj zöld OK-t! Ne adj meg hamis adatokat, a folyamat végén egy jegyzőkönyv készül.
A sztornó bizonylat tételsor érték és összesítő adatai megegyezzenek az eredeti értékesítési bizonylat (nyugta) tételsor érték és összesítő adataival úgy, hogy a mennyiség adat és a tételsor érték előjele megváltozik. A tételek sztornó bizonylatra történő helyes rögzítése minden esetben a pénztáros feladata és felelőssége.
A hibás, nyugta legyen meg, mert kellenek a művelethez a rajta lévő adatok és utána össze kell tűzni a hibás és sztornó blokkot, majd adjuk át a könyvelőnknek.
A napi forgalomból, napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget, a fizető eszközök pontos összegének kezelését oldjuk így meg, illetve így jelezve lesz , hogy az eredeti nyugta sztornózva lett. A pénztárgép tényleges forgalmi adataiba nem tartozik bele. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el napi zárás után, egy un. új adóügyi napon legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe amiből „vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget. Ez azért fontos mert hiába tudjuk, hogy az egymillió forintos hamburger ár hibásan lett beütve és természetesen nem vettük el ezt az összeget , csak a helyes 1000.-Ft-ot, a pénztárgép úgy kezeli mintha kasszafiókba került volna a hibás összeg és most fizetjük vissza. Apropó, amikor rájövünk a hibára a helyes összeget üssük be a pénztárgépbe, mert sztornózva a teljes hibás összeg lesz. vagy azonnal vagy később. A napi zárás göngyölített értékéből nem vonja le a gép a visszatörölt összeget. Nem fontos aznap sztornózni a hibás nyugtát, ha később végezzük el legyen elég váltópénz és forgalom bevétel a pénztárgépbe, amiből „vissza tudja adni” a pénztárgép a sztornózott összeget.
Hagyj üzenetet
You must be logged in to post a comment.